Psychiatra – czym się zajmuje?

Psychiatra jest lekarzem specjalistą zajmującym się diagnozowaniem i leczeniem chorób i zaburzeń psychicznych.

Jakie choroby leczy psychiatra?

W Centrum GlivClinic psychiatra przeprowadza diagnostykę i ordynuje leczenie w schorzeniach takich jak:

• depresja;
  • nerwica;
  • psychozy i manie;
  • zaburzenia lękowe, fobie;
  • zaburzenia emocjonalne i osobowościowe;
  • zaburzenia odżywiania (anoreksja i bulimia);
  • uzależnienia;
  • choroba afektywna dwubiegunowa (ChAD);
  • schizofrenia;

Kiedy należy skorzystać z porady psychiatry?

Objawy, które wymagają konsultacji psychiatrycznej to:

• długotrwałe uczucie obniżenia nastroju, przygnębienia, utraty sił witalnych;
  • zmiana charakteru relacji z otoczeniem (unikanie rodziny, znajomych, izolowanie się);
  • uczucie niemożności akceptacji nowej, trudnej sytuacji (utrata bliskiej osoby, rozwód, ciężka choroba w otoczeniu);
  • uczucie lęku w sytuacjach typowych (lęk przed opuszczeniem mieszkania, prowadzeniem samochodu, lęk przed współpracownikami);
  • rozważanie i myślenie o samobójstwie, okaleczenia, próby samobójcze;
  • natrętne i stale nawracające myśli;
  • tendencja do nagłych zmian nastroju z przygnębionego na euforyczny;
  • słyszenie głosów (głosy komentujące, rozkazujące, głosy w głowie, uczucie odbierania przekazu z nadajników);
  • widzenie obrazów, osób i sytuacji nieistniejących i niemogących istnieć;
  • szkodliwe używanie alkoholu, uzależnienie;
  • skłonności hazardowe;
  • uzależnienia od zakupów, gier komputerowych, Internetu;
  • zbieractwo;
  • używanie narkotyków, dopalaczy i innych substancji psychoaktywnych;

Jak wygląda typowa wizyta u psychiatry?

Psychiatra przyjmujący pacjentów w naszych placówkach w Gliwicach i Katowicach, rozpocznie wizytę od rozmowy na temat objawów i niepokoi, które skłoniły Cię do umówienia wizyty u psychiatry. Należy wówczas opisać w miarę szczegółowo charakter niepokojących objawów psychicznych bądź psychosomatycznych. Pomocne jest określenie od jakiego czasu utrzymują się objawy, czy mają związek z wydarzeniami i przeżyciami z przeszłości. Jeśli dotychczas pacjent korzystał z pomocy psychologa albo psychoterapeuty należy zgłosić ten fakt psychiatrze. Uzyskane informacje umożliwią psychiatrze podjęcie decyzji co do dalszego postępowania i wybór optymalnej metody leczenia.

poradni psychiatrycznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe podejście do pacjenta, zapewniając najwyższą jakość usługi medycznej i komfortowe warunki – możesz od razu umówić się na konsultację u psychiatry w Gliwicach lub Katowicach. W celu umówienia wizyty, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz. Można również zadzwonić do rejestracji bądź pojawić się osobiście.

Jesteśmy po to, aby pomagać. Kontakt z nami gwarantuje profesjonalną opiekę przeszkolonego personelu, co zapewnia doskonałą jakość obsługi jak i kompetencję w udzielaniu odpowiedzi na zadawane nam pytania. Doradzimy w kwestii wykonywania badań tyczących danego problemu zdrowotnego. Odpowiemy na wszelkie wątpliwości  – przepuklina wslizgowa rozworu przełyku? Służymy radą jak i bardzo łatwym sposobem umówienia się na wizytę.