Endokrynolog- czym się zajmuje?

Endokrynolog to lekarz zajmujący się schorzeniami i zaburzeniami funkcjonowania gruczołów dokrewnych, czyli produkujących hormony. Gruczoły będące przedmiotem zainteresowań endokrynologa to między innymi: tarczyca, jajniki, jądra, przytarczyce, przysadka mózgowa, podwzgórze, nadnercza, a także trzustka. Nadmiar lub niedobór konkretnego hormonu powoduje istotne dla życia i funkcjonowania organizmu zaburzenia homeostazy.

Jakie choroby leczy endokrynolog?

W Centrum Medycznym GlivClinic endokrynolog diagnozuje i leczy choroby gruczołów dokrewnych, w tym tarczycy:

• nadczynność i niedoczynność o różnych podłożach, w tym chorobę Gravesa-Basedowa, chorobę Hashimoto;
  • guzki tarczycy;
  • zapalenia tarczycy;
  • wole tarczycowe.

Celem diagnostyki powyższych chorób, endokrynolog w Centrum Medycznym GlivClinic w Gliwicach wykonuje badanie USG tarczycy.

Kiedy należy skorzystać z porady endokrynologa?

Do endokrynolog warto pójść gdy zauważymy objawy sugerujące zaburzenia pracy gruczołów dokrewnych lub też w przesiewowo wykonywanych badaniach występują nieprawidłowe wartości poziomów hormonów. Niepokojące objawy to na przykład:

• zmiana masy ciała, która nie jest wywołana specjalną dietą;
  • zaburzenia nastroju: zarówno nadmierna senność jak i nadpobudliwość, nerwowość;
  • pojawienie się zmian skórnych;
  • nadmiernie owłosienie u kobiet;
  • senność lub nadpobudliwość;
  • uczucie uderzeń gorąca;
  • nadmierne wydzielanie potu;
  • wzrost lub spadek libido;
  • obrzęki kończyn;
  • uporczywe bóle głowy;
  • nadmierne wypadanie włosów.

Objawy, które powinny skłonić kobiety do rozważenia wizyty u endokrynologa to: zaburzenia menstruacyjne, krwawienia międzymiesiączkowe, bóle piersi, poronienia.

Przedwczesne dojrzewanie u dzieci, niskorosłość, nieprawidłowe proporcje ciała to symptomy sugerujące konieczność konsultacji u endokrynolog.

Jak wygląda typowa wizyta?

Endokrynolog w Gliwicach, podczas przeprowadzania wywiadu medycznego, zapyta co skłoniło Cię do wizyty. W tym momencie należy w sposób możliwie uporządkowany przedstawić niepokojące objawy – od jak dawna się utrzymują, czy ich nasilenie zmienia się w czasie i czy stosowano już i z jakim efektem środki zaradcze jak np. suplementy diety, modyfikacje diety, modyfikacje nawyków. Uzyskane informacje umożliwią endokrynologowi podjąć decyzję co do dalszego postępowania, koniecznych badań diagnostycznych, wyboru optymalnej metody leczenia. W GlivClinic współpracujemy z doktor Wioletą Adamik oraz Anną Hajduk, które na codzień pracują w Centrum Onkologii – Instytucie im. M. Skłodowskiej-Curie.

poradni endokrynologicznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe podejście do pacjenta – możesz od razu umówić się na konsultację u endokrynologa z Gliwic oraz USG tarczycy. Aby zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.