chirurg gliwice, chirurgia gliwice, lekarz chirurg gliwice, biopsja tarczycy gliwice

Chirurg ogólny – czym się zajmuje?

Chirurg ogólny to lekarz posiadający szeroką wiedzę ogólnomedyczną oraz umiejętność wykonania większości procedur chirurgicznych. Po odpowiednim zdiagnozowaniu chirurg proponuje leczenie operacyjne, przedstawia możliwości, ograniczenia, oczekiwany efekt końcowy. Chirurg ściśle współpracuje z anestezjologiem oraz lekarzami innych specjalizacji tzw. niezabiegowych.

Jakie choroby leczy chirurg ogólny?

W Centrum Medycznym GlivClinic chirurg ogólny przeprowadza zabiegi chirurgiczne, np.:

• usuwa barwnikowe zmiany skórne;
  • usuwa kaszaki, włókniaki, tłuszczaki i inne guzy tkanki podskórnej;
  • nacina i leczy ropnie powłok;
  • usuwa wrastające paznokcie;
  • usuwa i leczy blizny;
  • leczy rany pourazowe i pooperacyjne;
  • zajmuje się leczeniem zespołu stopy cukrzycowej;
  • leczy rany przewlekłe i owrzodzenia kończyn dolnych.

Chirurg diagnozuje i kieruje do leczenia operacyjnego w oddziale chirurgicznym schorzenia takie jak:

• przepuklina pachwinowa, pępkowa, brzuszna, w bliźnie pooperacyjnej;
  • choroby pęcherzyka żółciowego: kamica żółciowa, polipy pęcherzyka żółciowego, kamicze i bezkamicze zapalenie pęcherzyka żółciowego;
  • ostre choroby jamy brzusznej takie jak zapalenia trzustki, niedrożności przewodu pokarmowego, perforacje żołądka na tle choroby wrzodowej i inne, perforacje jelit, zapalenia wyrostka robaczkowego;
  • powikłania cukrzycowe, np. zespół stopy cukrzycowej.

Chirurg również diagnozuje i kieruje do leczenia skojarzonego:

• guzy głowy i szyi;
  • zmiany nowotworowe przełyku;
  • guzy, stany zapalne, krwawienia z żołądka i dwunastnicy;
  • guzy jelita grubego;
  • wykonuje biopsje tarczycy, guzów sutka i innych.

Kiedy należy skorzystać z porady chirurga ogólnego?

Do chirurga ogólnego warto zgłosić się gdy zauważymy objawy sugerujące chorobę wymagającą postępowania chirurgicznego. Niepokojące objawy to na przykład:

• podejrzane zmiany barwnikowe skóry;
  • guzki skórne i podskórne;
  • boleśnie wrastające nieprawidłowe paznokcie;
  • zmiany zapalne jak wrzody, czyraki;
  • trudno gojące się rany;
  • nawracające kolki żółciowe;
  • bóle brzucha;
  • zmiany rytmu wypróżnień;
  • pojawianie się przepuklin;
  • krwawienia z dolnego i górnego odcinka przewodu pokarmowego;
  • spadek masy ciała bez stosowania diety redukcyjnej.

Jak wygląda typowa wizyta?

Chirurg ogólny, rozpocznie wizytę od przeprowadzania wywiadu medycznego, zapyta co skłoniło Cię do wizyty. Oznacza to prośbę o przedstawienie w możliwie uporządkowany sposób niepokojących objawów. Dobrze jest podać od jak dawna utrzymują się objawy, czy ich nasilenie zmienia się w czasie oraz czy wykonano już jakąkolwiek diagnostykę i stosowano leczenie. Jeśli wykonano jakiekolwiek badania diagnostyczne, ich wyniki należy zabrać ze sobą. Uzyskane informacje umożliwią chirurgowi podjęcie decyzji co do dalszego postępowania, koniecznych badań diagnostycznych, wyboru optymalnej metody leczenia.

poradni chirurgicznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe i komfortowe podejście do pacjenta – możesz od razu umówić się na konsultację u jednego z naszych chirurgów ogólnych z Gliwic. Jeśli chcesz zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.

Anna Dołaszyńska-Żółkiewska - ZnanyLekarz.pl!function($_x,_s,id){var js,fjs=$_x.getElementsByTagName(_s)[0];if(!$_x.getElementById(id)){js = $_x.createElement(_s);js.id = id;js.src = "//platform.docplanner.com/js/widget.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","zl-widget-s");
Janusz Michał Korlacki - ZnanyLekarz.pl!function($_x,_s,id){var js,fjs=$_x.getElementsByTagName(_s)[0];if(!$_x.getElementById(id)){js = $_x.createElement(_s);js.id = id;js.src = "//platform.docplanner.com/js/widget.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","zl-widget-s");