Kardiolog Gliwice – czym się zajmuje?

Kardiolog to lekarz zajmujący się schorzeniami i zaburzeniami funkcjonowania serca i naczyń krwionośnych. Do ważniejszych zadań i metod badań kardiologicznych należy zaliczyć takie procedury jak na przykład:

• osłuchiwanie pracy serca przy użyciu profesjonalnego stetoskopu, ponieważ wprawne ucho kardiologa wychwyci każdy nieprawidłowy szmer świadczący o nieprawidłowym przepływie krwi wewnątrz serca;
  • wykonanie elektrokardiogramu – EKG, gdyż jest to obrazowanie elektrycznej aktywności serca, a dla kardiologa szereg kluczowych informacji;
  • wykonanie ultrasonokardiografii UKG, bo daje możliwość podejrzenia pracy serca w czasie rzeczywistym i możliwość obserwacji czynności skurczowej wszystkich elementów;
  • pomiar ciśnienia tętniczego i tętna;
  • próba wysiłkowa, czyli obserwacja parametrów pracy serca podczas kontrolowanego wysiłku fizycznego, co dostarcza istotnych informacji o wydolności pacjenta;
  • angiografia TK naczyń wieńcowych, gdyż pozwala obejrzeć naczynia krwionośne i ocenić obecność blaszki miażdźycowej wewnątrz;
  • koronarografia, ponieważ jest to procedura pozwalająca na zobrazowanie drożności naczyń wieńcowych, a w razie potrzeby daje możliwość jednoczasowego zaimplantowania stentu, usprawniającego przepływ krwi w naczyniach krwionośnych serca.

Jakie choroby leczy kardiolog?

W Centrum Medycznym GlivClinic kardiolog diagnozuje i leczy:

• bóle w klatce piersiowej;
  • zaburzenia rytmu serca;
  • niewydolność serca;
  • schorzenia aorty;
  • nadciśnienie tętnicze;
  • hipercholesterolemie;
  • wady nabyte układu sercowo-naczyniowego;
  • chorobę wieńcową;
  • wrodzone wady układu sercowo-naczyniowego.

Celem diagnostyki powyższych chorób, kardiolog w Centrum Medycznym GlivClinic w Gliwicach wykonuje badanie USG.

Kiedy należy skorzystać z porady kardiologa?

Do kardiologa warto pójść gdy podejrzewamy, że przyczyna złego samopoczucia może być związana z zabrzurzeniem pracy serca. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na niepokojące objawy, takie jak:

• spadek tolerancji wysiłku – szybkie męczenie się, przykładowo brak komfortu przy wchodzeniu po schodach;
  • uczucie niemiarowej pracy serca – wrażenie “przewracania się” serca w klatce piersiowej;
  • nieprawidłowe wartości ciśnienia tętniczego, pomimo stosowania leków przeciwnadciśnieniowych;
  • nieprawidłowe wartości tętna – zbyt wysokie lub zbyt niskie;
  • hipercholesterolemia;
  • przebyty zawał serca;
  • przebyty udar mózgu;
  • bóle w klatce piersiowej;
  • zawroty głowy, zaburzenia widzenia, zlewne poty, omdlenia;
  • utraty przytomności bez urazu.

Jak wygląda typowa wizyta?

Kardiolog w Gliwicach, podczas przeprowadzania wywiadu medycznego, zapyta co skłoniło Cię do wizyty. W tym momencie należy w sposób możliwie uporządkowany przedstawić niepokojące objawy – od jak dawna się utrzymują, czy ich nasilenie zmienia się w czasie i czy stosowano już i z jakim efektem środki zaradcze. Uzyskane informacje umożliwią kardiologowi podjąć decyzję co do dalszego postępowania, koniecznych badań diagnostycznych, wyboru optymalnej metody leczenia.

W poradni kardiologicznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe podejście do pacjenta – możesz od razu umówić się na konsultację u kardiologa z Gliwic oraz diagnostykę w tym ECHO serca, mointorowanie EKG metodą Holtera. Aby zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.