Urolog – czym się zajmuje?

Do kompetencji urologa należy diagnostyka oraz leczenie schorzeń związanych z układem moczowo-płciowym.

Jakie choroby leczy urolog?

• W GlivClinic urolog przeprowadza badania i leczy następujące schorzenia:
  • przerost prostaty;
  • nowotwory prostaty;
  • stany zapalne prostaty;
  • wodniak jądra;
  • wnętrostwo;
  • nowotwory jądra;
  • załupek;
  • stulejka;
  • kłykciny kończyste;
  • stany zapalne narządów płciowych;
  • stany zapalne dróg moczowych;
  • zaburzenia pracy pęcherza (np. nietrzymanie moczu, częstomocz, inkontynencja, zaleganie moczu, pęcherz nadreaktywny, pęcherz neurogenny);
  • nowotwory pęcherza;
  • kamica układu moczowego (kamica nerek, moczowodów, pęcherza moczowego);
  • krwiomocz;
  • żylaki powrózka nasiennego;
  • torbiele nerek;
  • nowotwory nerek;
  • zaburzenia erekcji;

Kiedy należy skorzystać z porady urologa?

Objawy, które wymagają konsultacji urologicznej to:

• zaburzenia oddawania moczu (nietrzymanie moczu, ból przy mikcji, trudności w oddawaniu moczu, dyzuria, oddawanie moczu w zbyt małych ilościach);
  • oddawanie nieprawidłowego moczu (krwiomocz, ropomocz, mocz o nieprawidłowym zabarwieniu, np. bardzo ciemny mocz, białkomocz, występowanie glukozy w moczu);
  • ból w trakcie oddawania moczu (ból podbrzusza, ból okolicy lędźwiowej, ból i pieczenie w cewce moczowej);
  • zmiany w obrębie narządów płciowych (obrzęk jąder, swędzenie, pieczenie, zaczerwienienie, wypryski, naroślą, zmiany barwnikowe, zmiany brodawkowate, wypryski zapalne i ropne);

Jak wygląda typowa wizyta?

Urolog przyjmujący pacjentów w naszych placówkach w Gliwicach i Katowicach, rozpocznie wizytę od rozmowy na temat objawów, które skłoniły Cię do umówienia wizyty u urologa. Należy wówczas opisać w miarę szczegółowo charakter niepokojących objawów. Warto określić od jakiego czasu utrzymują się objawy, czy ich nasilenie zmieniało się w czasie oraz czy wykonano już jakąkolwiek diagnostykę i zastosowano leczenie. Jeśli wykonano jakiekolwiek badania diagnostyczne, ich wyniki należy zabrać ze sobą i przedstawić lekarzowi. Dokładniejszą ocenę układu moczowo-płciowego urolog przeprowadzi badając pacjenta – czasem konieczne będzie wykonanie badań dodatkowych, takich jak USG, posiewy z ewentualnych zmian skórnych i śluzówkowych itp. Uzyskane informacje i wyniki badań umożliwią urologowi podjęcie decyzji co do dalszego postępowania oraz wyboru optymalnej metody leczenia.

poradni urologicznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe podejście do pacjenta – możesz od razu umówić się na konsultację u urologa w Gliwicach lub Katowicach. Aby zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.

Służymy pomocą w kwestii leczenia jak i doradztwa odnośnie poszczególnych objawów pacjenta. Odpowiemy na zadane nam pytania i doradzimy pod kontem wykonania odpowiednich badań. Częste bóle głowy jakie badania? Udzielimy odpowiedzi i profesjonalnej porady.

Paweł Rajwa - ZnanyLekarz.pl!function($_x,_s,id){var js,fjs=$_x.getElementsByTagName(_s)[0];if(!$_x.getElementById(id)){js = $_x.createElement(_s);js.id = id;js.src = "//platform.docplanner.com/js/widget.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","zl-widget-s");
Grzegorz Rempega - ZnanyLekarz.pl!function($_x,_s,id){var js,fjs=$_x.getElementsByTagName(_s)[0];if(!$_x.getElementById(id)){js = $_x.createElement(_s);js.id = id;js.src = "//platform.docplanner.com/js/widget.js";fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}}(document,"script","zl-widget-s");

Subskrybuj nasz
newsletter

***Wysyłamy raz w miesiącu.