Kardiochirurg – czym się zajmuje?

Kardiochirurg to lekarz zajmujący się leczeniem chirurgicznym wad wrodzonych i nabytych mięśnia sercowego, naczyń wieńcowych, aorty wstępującej i łuku aorty.

Jakie choroby leczy kardiochirurg?

W Centrum Medycznym GlivClinic kardiochirurg udziela porad dotyczących metod leczenia kardiochirurgicznego, wskazań do leczenia kardiochirurgicznego i kwalifikuje do zabiegu operacyjnego na podstawie wykonanych badań pacjentów z rozpoznaniem:

• wrodzonej wady serca u dzieci;
  • nabytej lub wrodzonej wady zastawek serca (mitralnej, aortalnej, płucnej i trójdzielnej);
  • wrodzonej lub nabytej wady aorty wstępującej oraz łuku aorty;
  • choroby wieńcowej;

Kiedy należy skorzystać z porady kardiochirurga?

Do kardiochirurga warto umówić się na wizytę gdy wykonane badania echokardiograficzne lub koronarografia świadczą o istotnych zaburzeniach w budowie i/lub funkcji serca oraz jedną z metod leczenia jest operacja kardiochirurgiczna.

Jak wygląda typowa wizyta?

Kardiochirurg w GlivClinic, podczas przeprowadzania wywiadu medycznego, zapyta co skłoniło Cię do wizyty. W tym momencie należy w sposób możliwie uporządkowany przedstawić dotychczasowy przebieg choroby. Wówczas też należy opisać pojawiające się niepokojące objawy oraz przedstawić wyniki dotychczas wykonanych badań. Uzyskane informacje umożliwią kardiochirurgowi podjęcie decyzji co do dalszego postępowania, konieczności wykonania ewentualnych dodatkowych badań diagnostycznych, także dostępnych w naszym ośrodku. W efekcie finalnym lekarz zaproponuje optymalną metodę leczenia.

Centrum GlivClinic współpracuje z doświadczoną kardiochirurg, panią doktor Joanną Śliwką z Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu.

poradni kardiochirurgicznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe podejście do pacjenta.

Aby zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.