Proktologia Gliwice

Specjalista z zakresu proktologii to lekarz zajmujący się schorzeniami końcowych fragmentów układu pokarmowego: jelitem grubym, kanałem odbytu oraz odbytnicą.

Wskazaniem do wizyty w gabinecie proktologa mogą być bardzo różne dolegliwości, między innymi:

• bolesne wypróżnienia,
  • nawracające lub przewlekłe biegunki albo zaparcia,
  • częste uczucie niepełnego wypróżnienia,
  • wzdęcia i gazy,
  • krew lub śluz w stolcu;
  • uczucie pieczenia lub świąd w okolicach odbytu.

Powody występowania takich i innych objawów mogą być bardzo różne. Część wynika na przykład z diety i w takiej sytuacji może wystarczyć leczenie farmakologiczne lub nawet konsultacja z dietetykiem. Natomiast gdy pacjent zgłasza się z bardzo zaawansowanymi objawami, niezbędny może okazać się chirurg.

Leczenie w poradni proktologicznej

Dolegliwości opisane powyżej są krępujące i zdecydowanie utrudniają codzienne życie. Bywa również tak, że nasilają się pod wpływem stresu – wówczas jakość życia obniża się jeszcze bardziej. Stają się przeszkodą w swobodnym funkcjonowaniu, utrudniają koncentrację, uniemożliwiają realizację najprostszych planów i zobowiązań.

Warto skonsultować swoje objawy szybko, ponieważ wdrożone przez specjalistę leczenie jest szansą na codzienność bez bólu.

Proktolog Gliwice

Nawet dokuczliwe objawy pacjenta nie muszą oznaczać poważnego schorzenia. Pierwszym etapem diagnozowania jest wywiad, na podstawie którego lekarz poznaje dokładne objawy, a także pyta o szereg czynników mogących być powodem dolegliwości.

Kluczowe w tym względzie bywają nawyki żywieniowe i styl życia pacjenta. Te czynniki mogą być głównymi powodami złego samopoczucia lub nasilać je.

Następnie wykonywane jest podstawowe badanie. W razie potrzeby zleca się również badanie dodatkowe. Mogą to być testy laboratoryjne lub na przykład kolonoskopia, retroskopia, USG przezodbytnicze czy tomografia komputerowa. W zależności od uzyskanych na podstawie wywiadu oraz wyników badań, konieczna może być konsultacja chirurgiczna.

Jeśli wcześniej zostały wykonane jakiekolwiek badania diagnostyczne związane ze zgłaszanymi dolegliwościami lub było już prowadzone leczenie kierunkowe, ewentualną dokumentację warto zabrać ze sobą na wizytę.

Chirurg proktolog Gliwice

Gdy objawy towarzyszą pacjentowi długi lub w ostatnim czasie mocno się nasiliły, może to oznaczać zaawansowane stadium choroby. Jeśli potwierdzą to specjalistyczne badania, wówczas konieczna może się okazać interwencja chirurgiczna. Do takich sytuacji należą między innymi:

• zmiany oraz guzy nowotworowe,
  • guzy, stany zapalne, krwawienia z żołądka i dwunastnicy,
  • guzy jelita grubego.

Aby potwierdzić lub wykluczyć zmiany nowotworowe chirurg wykonuje biopsję. W zależności od wyników, przeprowadza też konkretne zabiegi mające na celu usunięcie zmian powodujących dokuczliwe na co dzień objawy.

Gdzie wykonać diagnostykę proktologiczną w Gliwicach

Centrum Medyczne GlivClinic oferuje między innymi porady lekarzy proktologów. W poradni specjalistycznej przyjmują lekarz proktolog Anna Dołaszyńska-Żółkiewska oraz doktor Janusz Korlacki.

Możesz od razu umówić się na konsultację w dogodnym dla siebie terminie. Aby zapisać się na wizytę, wystarczy skorzystać z rejestracji online na naszej stronie bądź w portalu Znany Lekarz.