proktolog Gliwice

Proktolog – czym się zajmuje?

Proktolog to lekarz z wizytą u którego wiele osób krępuje się pójść na wizytę. To duży błąd, ponieważ schorzenia, które leczy ten specjalista, wiążą się zwykle z przewlekłym bólem i uczuciem dyskomfortu. Najcześciej już podczas pierwszej wizyty można liczyć na postawienia trafnej diagnozy i wdrożenie skutecznego leczenia, które przyniesie wyraźną ulgę choremu. Po odpowiednim zdiagnozowaniu proktolog proponuje wykonanie zabiegu, leczenie operacyjne, przedstawia możliwości, ograniczenia, a także oczekiwany efekt końcowy.

Jakie choroby leczy proktolog?

W Centrum Medycznym GlivClinic proktolog przeprowadza zabiegi, takie jak:

• leczenie szczeliny odbytu;
  • usunięcie barwnikowych zmian skórnych;
  • usunięcie kaszaków, włókniaków, tłuszczaków i innych guzów tkanki podskórnej;
  • nacięcie i leczenie ropni powłok;
  • usunięcie i leczenie blizn;
  • leczenie ran pourazowych i pooperacyjnych.

Proktolog również diagnozuje i kieruje do leczenia skojarzonego:

• zmiany oraz guzy nowotworowe;
  • guzy, stany zapalne, krwawienia z żołądka i dwunastnicy;
  • guzy jelita grubego;
  • wykonuje biopsje.

Kiedy należy skorzystać z porady proktologa?

Do proktologa warto zgłosić się gdy zauważymy objawy sugerujące chorobę wymagającą postępowania chirurgicznego. Niepokojące objawy, którymi powinien zająć się proktolog to na przykład:

• problemy związane z przewlekłymi zaparciami lub biegunkami;
  • permanentne uczucie wzdęcia, problemy z gazami;
  • ból podczas wypróżniania się;
  • pouczucie niepełnego wypróżnienia;
  • pojawiająca się krew lub śluz w stolcu;
  • uczucie pieczenia lub świądu w okolicach odbytu.

Jak wygląda typowa wizyta?

Proktolog w Gliwicach, rozpocznie wizytę od przeprowadzania wywiadu medycznego, zapyta co skłoniło Cię do wizyty. Oznacza to prośbę o przedstawienie w możliwie uporządkowany sposób niepokojących objawów. Dobrze jest podać od jak dawna utrzymują się objawy, czy ich nasilenie zmienia się w czasie oraz czy wykonano już jakąkolwiek diagnostykę i stosowano leczenie. Jeśli wykonano jakiekolwiek badania diagnostyczne, ich wyniki należy zabrać ze sobą. Uzyskane informacje umożliwią proktologowi podjęcie decyzji co do dalszego postępowania, koniecznych badań diagnostycznych, wyboru optymalnej metody leczenia.

Anna Dołaszyńska-Żółkiewska – ZnanyLekarz.pl

Janusz Michał Korlacki – ZnanyLekarz.pl

W poradni proktologicznej Centrum Medycznego GlivClinic przyjmuje lekarz proktolog Anna Dołaszyńska-Żółkiewska oraz doktor Janusz Korlacki – możesz od razu umówić się na konsultację u proktologa z Gliwic, w dogodnym dla siebie terminie. Aby zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.

%d bloggers like this: