chirurg ogólny Gliwice. Proktolog w Gliwicach

Bariatra – czym się zajmuje?

Bariatra to lekarz zajmujący się diagnostyką, poszukiwaniem przyczyn, profilaktyką i leczeniem nadwagi, a zwłaszcza otyłości z uwzględnieniem metod chirurgicznych. Bariatra ściśle współpracuje z lekarzami innych specjalizacji tzw. niezabiegowych, w tym z internistą, endokrynologiem, diabetologiem, kardiologiem, psychologiem i rehabilitantem.

Jakie choroby leczy bariatra?

W Centrum Medycznym GlivClinic bariatra diagnozuje i kieruje do dalszego leczenia, osoby z nadwagą i otyłością. Zajmuje się prowadzeniem pacjentów przygotowujących się do leczenia operacyjnego oraz pacjentami po operacjach bariatrycznych.

Kiedy należy skorzystać z porady bariatry?

Do bariatry powinny zgłosić się osoby z nadmierną masą ciała, czyli z nadwagą BMI>25 (Indeks masy ciała) i osoby z BMI>30, czyli z otyłością. W celu wyliczenia wskaźnika BMI należy masę ciała w kilogramach podzielić przez wzrost w metrach do kwadratu. W Internecie dostępnych jest wiele bezpłatnych kalkulatorów wskaźnika BMI.

Jak wygląda typowa wizyta?

Bariatra w Gliwicach, rozpocznie wizytę od przeprowadzania wywiadu medycznego, zapyta co skłoniło Cię do wizyty. Oznacza to prośbę o przedstawienie w możliwie uporządkowany sposób niepokojących objawów. Dobrze jest podać od jak dawna utrzymują się objawy, czy ich nasilenie zmienia się w czasie oraz czy wykonano już jakąkolwiek diagnostykę i stosowano leczenie. Jeśli wykonano jakiekolwiek badania diagnostyczne, ich wyniki należy zabrać ze sobą. Podczas pierwszej wizyty zostanie przeprowadzona analiza składu ciała, tkanki tłuszczowej, mięśniowej oraz wody i wielu innych w organizmie. Uzyskane informacje umożliwią bariatrze podjęcie decyzji co do dalszego postępowania, koniecznych badań diagnostycznych, wyboru optymalnej metody leczenia.

W poradni bariatrycznej Centrum Medycznego GlivClinic zapewniamy kompleksowe podejście do pacjenta – możesz od razu umówić się na konsultację u bariatry z Gliwic. Aby zapisać się na wizytę, zachęcamy do skorzystania z rejestracji online przez widget dostępny na naszej stronie bądź portal Znany Lekarz.

%d bloggers like this: